Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub zawodowo zajmujesz się obsługą reklamacji i zwrotów, to nie mogłeś(-aś) lepiej trafić. Proponowane szkolenie pozwoli Ci na sprawną obsługę klientów, a przede wszystkim na zrozumienie prawa konsumentów. To przejrzyście przygotowany zasób wiedzy, objaśniany w trakcie szkolenia przez prawniczkę i przedsiębiorczynię Izabelę Zielińską – założycielkę Akademii COZiR.
Aspekty prawne i procedury
Bądźmy szczerzy – nawet osoby o dużym doświadczeniu mogą poczuć się zagubione, widząc to, jak wiele przepisów trzeba brać pod uwagę, obsługując reklamacje, skargi i zwroty konsumentów. Szkolenia dostępne na rynku to najczęściej ogromna dawka teorii i nic poza tym. Po wielu latach nauki i pracy wiemy, że takie rozwiązanie nie daje wyników. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu stawiamy na praktykę. Składa się ono z trzech części – teoretycznej, praktycznej oraz wspaniałych warsztatów.
Pozyskaj nową wiedzę, uporządkuj dotychczasową i wreszcie zrozum to, jak działa prawo konsumenta w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznaj razem z nami aspekty prawne oraz obowiązujące procedury. Szkolenie – Obsługa reklamacji i zwrotów to rozwój, jakiego szukasz.
Ten wariant szkolenia kładzie szczególny nacisk na przepisy, z jakimi możesz się spotkać, obsługując reklamacje lub zwroty. Poznasz je i nauczysz się z nich korzystać. To świetny sposób na zwiększenie swoich kompetencji, ale również podniesienie wydajności w pracy.
Szkolenie podstawy obsługi reklamacji i zwrotów - najważniejsze informacje
Szkolenie otwarte
Na szkolenia otwarte zapraszamy wszystkich, którzy chcą lub ze względu na wykonywane obowiązki muszą znać obowiązujące przepisy dotyczące reklamacji i zwrotów.
Szkolenie online
Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video (ClickMeeting). Szkolenie online to udział w szkoleniu na żywo, z możliwością zadawania pytań ekspertowi na czacie oraz bezpośrednio.
Mała grupa
Dla komfortu uczestników liczba osób podczas pojedynczego szkolenia nie przekracza 15.
Metody szkoleniowe
Podczas naszych szkoleń wykorzystujemy następujące formy: prezentacje, mini wykłady oraz case study. Każdy moduł kończy się sesją pytań i odpowiedzi.
Dogodny termin
Szkolenie online odbywa się w godzinach 9.00-17.00 (w tym jest jedna przerwa 30 minutowa oraz 10 minutowe przerwy po każdym module).
Certyfikat dla uczestnika
Każdy uczestnik po zakończeniu szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu obsługa reklamacji i zwrotów w sklepie internetowym.
Potrzebujesz szkolenie zamknięte ? Napisz do nas na szkolenia@akademiacozir.pl
Szkolenie podstawy obsługi reklamacji i zwrotów - program
Dla kogo będzie najlepsze?
Szkolenie jest specjalistyczne i kompleksowe. Omawia i tłumaczy aspekty prawne oraz wszystkie procedury. Łączy teorię z praktyką. I właśnie z tego powodu jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się obsługą reklamacji i zwrotów lub prowadzą własny biznes. W Akademii COZiR znajdą przestrzeń do rozwoju swoich umiejętności – jesteśmy o tym przekonani.
Właściciele sklepów internetowych
Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów
Sześć praktycznych modułów to droga do sprawnego podniesienia kwalifikacji. Jesteśmy pewni, że wspólnie pomożemy Ci zrozumieć to, co do tej pory stanowiło dla Ciebie problem. Po naszym szkoleniu będziesz nie tylko wiedział więcej, ale przede wszystkim potrafił zrealizować określone procedury i obsłużyć dowolny rodzaj reklamacji czy zwrotu. A przecież właśnie na tym Ci zależy, prawda?
MODUŁ 1 Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów
Wyjaśnienie pojęć z zakresu praw konsumenta
Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
Wyjaśnienie pojęć związanych z reklamacjami u przewoźników
Omówienie regulacji prawnych dotyczących reklamacji u przewoźników
Uszkodzona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
Opóźnienie w dostawie (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
Utracona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
Ubytek zawartości przesyłki (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
Dodatkowe opłaty (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
Podsumowanie modułu i pytania uczestników
MODUŁ 3 Gwarancja
Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
Omówienie regulacji prawnych dotyczących gwarancji
Obowiązki informacyjne sprzedawcy
Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji (podmioty uprawnione, proces składania)
Terminy obowiązujące przy gwarancji
Gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy za produkt
Podsumowanie modułu i pytania uczestników
MODUŁ 4 | część I - Rękojmia B2B oraz B2C
Wyjaśnienie pojęć związanych z rękojmią
Omówienie regulacji prawnych dotyczących rękojmi
Obowiązki informacyjne sprzedawcy
Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
Rękojmia między przedsiębiorcami (uprawnienia, roszczenia, obowiązki, koszty i terminy)
Rękojmia dla konsumenta (uprawnienia, roszczenia, obowiązki, koszty i terminy)
Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
Rękojmia przy sprzedaży za granicę
Podsumowanie części I modułu 4 i pytania uczestników
MODUŁ 4 | część II - Niezgodność towaru z umową - OMNIBUS
Wyjaśnienie pojęć związanych z niezgodnością towaru z umową
Regulacje prawne dotyczące niezgodności towaru z umową
Podmioty uprawnione do składania reklamacji na nowych zasadach
Reklamacja towaru niezgodnego z umową – uprawnienia i obowiązki klienta
Reklamacja towaru niezgodnego z umową – uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
Terminy i koszty przy reklamacji towaru niezgodnego z umową
Sprzedaż towaru niepełnowartościowego
Podsumowanie części II modułu 4 i pytania uczestników
MODUŁ 4 | część III - Odpowiedzialność za produkt - GPSR od 13.12.2024
Wyjaśnienie pojęć wprowadzonych przez rozporządzenie GPSR
Odpowiedzialność producenta za produkt
Odpowiedzialność importera za produkt
Odpowiedzialność dystrybutora za produkt
Obowiązki podmiotów gospodarczych wynikające z GPSR
Podsumowanie części III modułu 4 i pytania uczestników
Nowość! Zmiany w przepisach!
MODUŁ 5 Odstąpienie od umowy
Omówienie regulacji prawnych
Obowiązki informacyjne sprzedawcy
Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Wymogi formalne oświadczenia
Obowiązki klienta
Obowiązki sprzedawcy
Terminy
Wyłączenia z odstąpienia od umowy
Koszty odstąpienia od umowy
Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
Podsumowanie modułu i pytania uczestników
MODUŁ 6 Obsługa reklamacji i zwrotów
Procedura reklamacyjna
Procedura odstąpienia od umowy
Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy, ODR)
Korespondencja z klientem
Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Teoria i praktyka - czas na prawo konsumenckie bez tajemnic
Cel naszego szkolenia jest jeden – w prosty sposób wyjaśnić kompleksową wiedzę z zakresu obsługi reklamacji i zwrotów. To trudne zadanie, ale lata doświadczenia, wiedza i umiejętności umożliwiły nam stworzenie materiału, który pozwala je zrealizować. Teoria, która jest fundamentem, szereg dopasowanych do branży przykładów i warsztaty będące idealnym dopełnieniem szkolenia. Oto co możemy Ci zaproponować.
Gwarantujemy, że prawo konsumentów nie musi być czymś, co od początku do końca wydaje się niezrozumiałe. Zaufaj osobom, które są praktykami w tej dziedzinie i wiedzą, jak w prosty sposób opisywać trudne tematy. Wybierz nasze szkolenie. Obsługa reklamacji może być bezproblemowa i skuteczna.
Co zyskasz, biorąc udział w naszym szkoleniu?
Nasze szkolenie, nastawione na praktyczne aspekty i szybkie wdrożenie zdobytej wiedzy, to coś, co znacząco różni się od innych propozycji, jakie znajdziesz na rynku. Taka formuła sprawia, że da Ci ono mnóstwo korzyści.
Poznasz i zrozumiesz prawa konsumentów. Nauczysz się jak rozpatrywać reklamacje, jak zabezpieczyć własny biznes;
Zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
Nauczysz się obowiązujących procedur – np. chargeback. Zdobyta wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą Ci sprawnie poruszać się wśród przepisów i stosować konieczne procedury;
Dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas analizy reklamacji. Poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
Podniesiesz jakość obsługi posprzedażowej klientów. Przyspieszysz procesy związane z reklamacjami i zwrotami w swojej firmie bądź przedsiębiorstwie, w jakim pracujesz;
Otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.
Z naszych szkoleń skorzystały m.in.
Wybierz i zarezerwuj termin. Już wkrótce będziesz ekspertem w dziedzinie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznasz wszystkie procedury z tego zakresu. Do zobaczenia na szkoleniu.
Opinie o szkoleniach
Opinie pochodzą od osób, które uczestniczyły w szkoleniach prowadzonych przez Akademię COZiR.
„Pełen profesjonalizm.”
Krukowiak Producent maszyn rolniczych
„Bardzo ciekawe szkolenie. Jest doprecyzowane, dużo przykładów. Jest proste do słuchania i zapamiętywania. Miałam szczęście uczestniczyć sama w szkoleniu. Wiedza jest bardzo przydatna, wykorzystam ją do poprawienia procedur w pracy.”
Cosibella Branża kosmetyczna
„Rzeczowe i konkretne przekazanie wiedzy, dostęp do materiałów szkoleniowych.”
Meble Polak Branża meblarska
„Szkolenie bardzo dobrze, skrupulatnie przygotowane. Pani prowadząca umiejętnie potrafiła przekazać posiadaną wiedzę, podać przykład, który ułatwił zrozumienie. Szkolenie na 5 z plusem”
Fivio Branża spożywcza
Szkolenie podstawy obsługi reklamcji i zwrotów - organizacja
Cena
Co obejmuje:
kompleksowe szkolenie z aspektów prawnych i procedur obsługi reklamacji i zwrotów
materiały ze szkolenia, w tym graficzne przypominajki utrwalające zdobytą wiedzę
Dla komfortu uczestników nasze szkolenia otwarte odbywają się w małych grupach. Takie działanie zapewnia wszystkim bezpośredni kontakt z osobą prowadzącą.
Terminy szkoleń kwietniowych zostaną podane po 15 marca 2025 r.
Wolisz szkolenie w innym terminie? Napisz na szkolenia@akademiacozir.pl.
Przy rezerwacji miejsc dla większej liczby osób z jednej firmy przewidziane są ceny z rabatem. Napisz na szkolenia@akademiacozir.pl i zapytaj o rabat dla Twojej firmy.
Masz pytania? Potrzebujesz szkolenie zamknięte dla firmy? Napisz na szkolenia@akademiacozir.pl lub skorzystaj z formularza