fbpx

Szkolenie:
Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce

Aspekty prawne, psychologiczne i procedury.

Sprawna obsługa reklamacji oraz zwrotów nie jest łatwym zadaniem. Z doświadczenia wiemy, że nawet przedsiębiorcy, czy specjaliści z wieloletnim stażem potrafią zagubić się w gąszczu przepisów. Dzięki naszemu szkoleniu poznasz, a przede wszystkim zrozumiesz prawa konsumenta w kontekście reklamacji i zwrotów. Kładziemy nacisk na prawne oraz psychologiczne aspekty obsługi posprzedażowej klientów.

Typowe szkolenie z reklamacji to suche omówienie przepisów i niewiele więcej. Niestety, ale takie podejście nie działa. Nasza propozycja to kombinacja teorii oraz praktyki, dzięki którym od razu wdrożysz pozyskaną wiedzę i utrwalisz ją.

Specjalistyczne, przystępne i kompleksowe – oto, jakie szkolenia znajdziesz w Akademii COZiR. Przygotowane oraz prowadzone przez prawniczkę i przedsiębiorczynię dadzą Ci dokładnie takie informacje, jakich potrzebujesz.

Ten wariant szkolenia dotyczy również aspektów psychologicznych związanych z procesem reklamacji czy zwrotu. Dzięki niemu poznasz perspektywę konsumenta i nauczysz się, jak pracować z trudnym klientem. 

Informacje o szkoleniu Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce

Szkolenie otwarte

Szkolenie online

Mała grupa

Dogodny termin

Przystępna cena

Certyfikat

Potrzebujesz szkolenie zamknięte? Napisz do nas na szkolenia@akademiacozir.pl

Dla kogo i po co, czyli program szkolenia Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce

Przez to w jak przystępny sposób podajemy wiedzę, śmiało można powiedzieć, że szkolenie jest dla każdego. Mamy jednak grupę osób, których potrzeby uwzględniliśmy, tworząc jego program. To przede wszystkim przedsiębiorcy i osoby zawodowo zajmujące się prawami konsumentów, obsługą reklamacji i zwrotów. Gwarantujemy, że będą oni usatysfakcjonowani tym, co dla nich przygotowaliśmy.

Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych

Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów

Szkolenie z rozpatrywania reklamacji i obsługi zwrotów pokazuje, jak obsługiwać i rozwiązywać wszelkie otrzymane skargi. Całość składa się z 6 modułów – specjalistycznych, pełnych wiedzy podanej w przystępny sposób. To kompleksowy materiał, który znacząco podniesie Twoje kwalifikacje.

MODUŁ 1 Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

1. Wyjaśnienie pojęć z zakresu praw konsumenta
2. Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
3. Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
4. Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych
5. Rodzaje reklamacji
6. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

MODUŁ 2 Gwarancja

1. Obowiązki informacyjne sprzedawcy
2. Omówienie regulacji prawnych
3. Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
4. Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
5. Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
6. Zakres odpowiedzialności gwaranta
7. Terminy obowiązujące przy gwarancji
8. Zależności między gwarancją a rękojmią
9. Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
10. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

MODUŁ 3 | Część I Rękojmia dla umów zawartych do 31.12.2022 r.

1. Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
2. Omówienie regulacji prawnych
3. Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
4. Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
5. Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
6. Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
7. Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
8. Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
9. Procedura reklamacyjna
10. Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
11. Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
12. Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
13. Rękojmia przy sprzedaży za granicę
14. Rękojmia między przedsiębiorcami
15. Podsumowanie części I modułu 3 i pytania uczestników

MODUŁ 3 | Część II Zmiany w prawach konsumenta dla umów zawartych po 1.01.2023 r.

1. Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 4 listopada 2022 r.
2. Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r.
3. Podsumowanie części II modułu 3 i pytania uczestników

MODUŁ 4 Odstąpienie od umowy

1. Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
2. Omówienie regulacji prawnych
3. Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
4. Wymogi formalne odstąpienia od umowy
5. Obowiązki konsumenta
6. Obowiązki sprzedawcy
7. Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
8. Procedura odstąpienia od umowy
9. Wyłączenia z odstąpienia od umowy
10. Koszty odstąpienia od umowy
11. Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
12. Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
13. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

MODUŁ 5 Psycholgia reklamcji

1. Czego oczekują klienci gdy się skarżą?
2. Reklamacja z perspektywy klienta
3. Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
4. Kultura sprzyjająca reklamacjom
5. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

MODUŁ 6 Obsługa reklamcji i zwrotów

1. Procedura reklamacyjna
2. Procedura odstąpienia od umowy
3. Sądowe i pozasądowe rozstrzyganie sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy, ODR)
4. Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
5. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

UWAGA: Program szkolenia obejmuje najnowsze zmiany wprowadzone Dyrektywą Omnibus.

Teoria i praktyka - skutecznie zdobywaj wiedzę

Dzięki dwóm częściom szkolenia dowiesz się wszystkiego, co istotne w kontekście obsługi reklamacji i zwrotów. Co najważniejsze – zrozumiesz procedury, a także aspekty psychologiczne, jakie kierują konsumentami. To kompleksowy program, który da Ci narzędzia do tego, aby podnieść jakość obsługi klientów, robiąc to bezpiecznie dla Twojego biznesu.

Teoria

Praktyka

Połączenie przystępnie przekazanej teorii oraz praktycznych wskazówek, to to najlepszy sposób, aby wdrożyć i utrwalić zdobytą wiedzę. Rozwijaj się razem z nami i bądź coraz lepszy w tym, co robisz.

Inne szkolenia

Podstawy obsługi reklamacji i zwrotów.

Obsługa reklamacji.

Co zyskasz, biorąc udział w naszym szkoleniu?

Przede wszystkim wiedzę, umiejętności, a co za tym idzie opanowanie i pewność siebie podczas prowadzenia obsługi zwrotów i reklamacji. To jednak tylko ułamek tego, co możemy Ci zaproponować.

Główne korzyści, jakie da Ci szkolenie – Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce to m.in.:

  • szeroki zakres wiedzy dotyczący podstaw prawnych reklamacji i zwrotów. Dowiesz się, jak je rozpatrywać, na co zwrócić uwagę, jak zabezpieczyć swoją firmę;
  • poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
  • zrozumiesz psychologiczne aspekty, kluczowe dla procedury reklamacyjnej. Poznasz perspektywę klienta, dzięki czemu podniesiesz poziom jego obsługi;
  • zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
  • zrozumiesz prawa konsumenta, poznasz wiele wskazówek, które ułatwią codzienną pracę;
  • otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.

Wybierz i zarezerwuj termin. Już wkrótce będziesz ekspertem w dziedzinie obsługi reklamacji i zwrotów. Do zobaczenia na szkoleniu.

Z naszych szkoleń skorzystały m.in.

Opinie o szkoleniach

Wszystkie opinie pochodzą od osób, które uczestniczyły w szkoleniach prowadzonych przez Akademię COZiR.

Organizacja szkolenia Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce

Cena

Co obejmuje:

  • kompleksowe szkolenie z aspektów prawnych i psychologicznych obsługi reklamacji i zwrotów
  • materiały ze szkolenia, w tym graficzne przypominajki utrwalające zdobytą wiedzę
  • Certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Szkolenie otwarte
stacjonarne

1090 zł osoba

Szkolenie otwarte
online

990 zł osoba

Szkolenie zamknięte stacjonarne

Grupa

Szkolenie odbywa się w małej grupie, co zapewnia wszystkim uczestnikom aktywny udział na każdym jego etapie.

1-15 osób

Terminy

Terminy szkoleń otwartych organizowanych online.

19.04.2024
9.00-18.00

990 zł/ os.

15 miejsc

26.04.2024
9.00-18.00

990 zł/ os.

15 miejsc

17.05.2024
9.00-18.00

990 zł/ os.

15 miejsc

24.05.2024
9.00-18.00

990 zł/ os.

15 miejsc

Przy rezerwacji miejsc dla większej liczby osób z jednej firmy przewidziane są ceny z rabatem.
Napisz na szkolenia@akademiacozir.pl i zapytaj o rabat dla Twojej firmy.

Masz pytania? Potrzebujesz szkolenie zamknięte dla firmy?
Napisz na szkolenia@akademiacozir.pl lub skorzystaj z formularza

Zapraszam

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych

WSPÓŁPRACUJEMY Z:

Shopping Cart